انتخاب برگه
دکتر شبنم سالمی / جراحی زیبایی زنان / لابیاپلاستی در اهواز
مدت زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

لابیاپلاستی در اهواز

لابیاپلاستی یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که به منظور تغییر شکل و اندازه لبهای آلت تناسلی زنانه، به ویژه لبهای بیرونی یا داخلی، انجام می‌شود. این فرآیند می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و افزایش رضایت بدنی زنان کمک کند، به خصوص زنانی که از تغییرات جسمانی پس از زایمان یا به دلیل عوامل دیگر رنج می‌برند. در این مقاله، به معرفی لابیاپلاستی، روش‌های مختلف آن، مزایا و معایب این جراحی و نکاتی که برای آماده‌سازی و پس از جراحی باید در نظر گرفت، پرداخته خواهد شد.

لابیاپلاستی دکتر سالمی

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی در اهواز

کاندیدای مناسب لابیاپلاستی

زنانی که تحت عمل لابیاپلاستی یا جوانسازی واژن قرار می‌گیرند، کسانی هستند که از شرایطی رنج می‌برند که بر ناحیه تناسلی آنها تأثیر می‌گذارد و کسانی که حتی بدون دلیل پزشکی می‌خواهند ظاهر اندام تناسلی خود را بهبود بخشند.

  • از ظاهر بزرگ لابیا مینور خود ناراضی هستند.
  • مایل به حذف سیاهی و تیرگی با حذف لابیاها می باشند.
  • به دلیل بزرگی لابیا ها دچار کمبود اعتماد به نفس هستند.
  • از لحاظ جسمی سالم است
  • لابیاپلاستی مناسب افرادی است که دخانیات مصرف نمی کنند.
  • به دلیل بزرگی لابیا های مینور به طور مکرر به عفونت های واژینال دچار می شوند.
  • بزرگی لابیا منجر به محدودیت حرکت و محدودیت در استفاده از لباس یا انجام فعالیت های ورزشی می گردد.

تکنیک های استفاده شده در لابیاپلاستی

تکنیک های قابل استفاده در انجام لابیاپلاستی عبارتند از:

روش برداشتن لبه: این روش به عنوان روش اصلی بازسازی لابیا شناخته می شود که در آن یک برداشت ساده از بافت های اضافی لابیا مینور انجام می شود. جراحی با بخیه زدن قسمت بریده شده توسط جراح با استفاده از بخیه های قابل جذب به پایان می رسد. با این حال، به دلیل ایجاد نتایج غیرطبیعی، از جمله اینکه لابیاها بیش از حد صاف به نظر می رسند، شناخته شده است.

 تکنیک ودج: این روش بافتی را از ضخیم‌ترین قسمت لابیا است  را برش می‌دهد و حذف می‌کند تا به طور موثر اندازه آن را کاهش دهد و در عین حال چین و چروک‌های طبیعی آن را حفظ کرده و به آن کانتور طبیعی‌تری می‌دهد. هنگام استفاده از ودج، جراح زنان شما بخش V شکل لابیا مینور را برمی دارد، سپس بخش های جلویی و پشتی را به هم می دوزد. لابیاپلاستی وج می‌تواند زمانی استفاده شود که لب‌های لب شما نامتقارن هستند یا مرکز لابیا مینور شما دارای بافت اضافی است. طرفداران روش ودج توانایی آن را برای حفظ “لبه طبیعی” لابیاها ترجیح می دهند. با این حال، بسیاری از زنانی که لابیاپلاستی را انتخاب می کنند، می خواهند بافت تیره شده را در امتداد لبه برداشته و یک لبه صورتی صاف باقی بگذارند که برای لابیای کوچکتر طبیعی تر است.

لابیاپلاستی خطی تریم: روش برش خطی رایج ترین روش مورد استفاده است. این به جراح زنان شما اجازه می دهد تا لابیا را در امتداد لبه آن کوتاه کند. تکنیک تریم به طور موثری پیگمانتاسیون، عدم تقارن و طول اضافی را برطرف می کند. هنگامی که توسط یک جراح مجرب زنان مانند دکتر شبنم سالمی انجام می شود، هیچ جای زخمی در لبه بیرونی باقی نمی ماند. از آنجایی که تکنیک تریم خطی یک روش برش صاف است و به جراح زنان شما این امکان را می‌دهد تا به طور یکپارچه کاهش هود کلیتورال را نیز انجام دهد.

تکنیک اپیتلیال زدایی: این روش اپیتلیوم را با استفاده از چاقوی جراحی برش می دهد تا بافت اضافی را کاهش دهد و در عین حال ماهیت حساس لابیا را حفظ کند. همچنین به طور موثر چین‌خوردگی طبیعی پوست لابیا را حفظ می‌کند و باعث می‌شود لابیای حاصل طبیعی‌تر به نظر برسد.

لابیاپلاستی با لیزر: عمل لابیاپلاستی با لیزر با استفاده فناوری لیزر برای برش لب های کوچک استفاده می کند. استفاده از لیزر به جای برش های دستی به کاهش خطر کیست های اپیدرموئید کمک می کند.

روش های انجام لابیاپلاستی

لابیاپلاستی (لابیا مینور)

امکان کاهش اندازه و سایز لابیا مینور (لب های داخلی) وجود دارد. بسیاری از خانم ها از تیره بودن لابیا مینور خود ناراضی هستند، به خصوص خانم هایی که به زیبایی ناحیه تناسلی خود اهمیت می دهند. هم چنین برخی خانم ها دوست ندارند لابیا مینور بیرون زده تر از لابیا ماژور (لب های خارجی) باشد. لابیاپلاستی به اصلاح مشکلات گفته شده کمک می کند.

لابیاپلاستی (لابیا ماژور)

امکان کاهش اندازه و تنگ کردن پوست لابیا ماژور نیز وجود دارد، که باعث بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و میل جنسی می شود. افتادگی و شل شدن پوست لابیا ماژور در خانم های جوانی دیده می شود که پوست خاصیت الاستیسیته خود را دارد. به مرور زمان از حجم لابیا نیز کاسته می شود، که البته این مورد در اثر کاهش وزن شدید نیز رخ خواهد داد.
لابیاپلاستی به رفع این قبیل مشکلات نیز کمک می کند.

عوارض جراحی لابیاپلاستی

پس از انجام این روش، بیماران ممکن است کمی درد و تورم را تجربه کنند، اما معمولاً مجازند در همان روز به خانه بروند. به آنها آموزش داده می شود که چگونه ناحیه جراحی با استفاده از یک آنتی بیوتیک موضعی به درستی تمیز کنند. همچنین از آنها خواسته می شود که حدود یک هفته پس از عمل برای ویزیت بعدی به مطب جراح بازگردند. در مورد تنگ کردن واژن با لیزر بیشتر بدانید.

بهترین دکتر لابیاپلاستی

هزینه عمل لابیاپلاستی در اهواز

هزینه عمل لابیاپلاستی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • محل مطب یا بیمارستان: هزینه عمل لابیاپلاستی ممکن است بسته به مکان مطب یا بیمارستان مختلف باشد. در شهرها یا مناطقی با هزینه‌های زندگی بالا، هزینه‌ها ممکن است بیشتر باشد.
  • تجربه و تخصص پزشک: هزینه مربوط به تجربه و تخصص پزشک نیز می‌تواند متفاوت باشد. پزشکان با تجربه و شهرت بیشتر ممکن است هزینه‌های بیشتری داشته باشند.
  • پیش‌نیازهای پزشکی: قبل از انجام عمل لابیاپلاستی، ممکن است نیاز به انجام آزمون‌های قبلی داشته باشید که ممکن است هزینه‌های اضافی به همراه داشته باشد.
  • نوع عمل: نوع عمل لابیاپلاستی نیز می‌تواند بر هزینه تأثیر بگذارد. عمل‌های پیچیده‌تر ممکن است هزینه‌های بیشتری داشته باشند.
  • هزینه‌های جانبی: هزینه‌های جانبی مانند هزینه مربوط به داروها، بیمه‌های پزشکی، و پس از عمل ممکن است به هزینه کل اضافه شود.
  • تجهیزات و تکنولوژی: استفاده از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته در جراحی می‌تواند هزینه را افزایش دهد.
  • عوامل دیگر: عوامل دیگری مانند زمانی که صرف مشاوره با پزشک می‌شود، میزان راحتی و خدمات پس از عمل نیز ممکن است بر هزینه تأثیر بگذارد.

بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد انجام عمل لابیاپلاستی، با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد هزینه‌های مرتبط و جزئیات بیشتر آگاه شوید.

بیشتر بدانید: مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

دوران نقاهت لابیاپلاستی

دوره نقاهت پس از لابیاپلاستی معمولاً سریع و بدون عارضه است و اکثر بیماران می توانند سه تا چهار روز پس از آن به روال روزانه خود بازگردند، البته تا زمانی که از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود. استفاده از تامپون و لباس زیر تنگ و همچنین رابطه جنسی معمولاً در چهار هفته اول پس از عمل مجاز نیست.

نتیجه گیری

همه پزشکان و جراح زیبایی زنان مایل به انجام لابیاپلاستی نیستند. این به این دلیل است که میل به انجام لابیاپلاستی ناشی از اعتماد به نفس ضعیف و انتظارات و استانداردهای غیر واقعی است. در برخی کشورها، ابتدا به زنان توصیه می شود که تحت مشاوره قرار گیرند و تنها در صورتی مجاز به انجام این روش هستند که پس از ملاقات با یک مشاور همچنان تمایل به انجام این کار داشته باشند. در طی جراحی بازسازی لابیا، بیمار بسته به وسعت عمل و اینکه آیا به تنهایی یا در ترکیب با سایر روش ها انجام می شود، تحت بیهوشی موضعی یا عمومی قرار می گیرد. نتایج نهایی لابیاپلاستی بعد از چند هفته به طور کامل مشخص خواهد شد. با رعایت نکات گفته شده از سوی پزشک، سریع تر به نتایج دلخواه خود خواهید رسید.

سوالات متداول درباره مورد لابیاپلاستی

دکتر شبنم سالمی

دکتر شبنم سالمی

دکتر شبنم سالمی فوق تخصص نازایی و ivf و جراح و متخصص زنان و زایمان

فوق تخصص نازایی از مرکز نازایی رویان تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه اهواز

برچسب ها:

مقالات مرتبط

عفونت بعد از لابیاپلاستی

عفونت بعد از لابیاپلاستی

لابیاپلاستی زمانی که توسط یک جراح واجد شرایط انجام شود به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شود اما مانند هر عمل جراحی، خطر عوارض از جمله عفونت وجود دارد. درک احتمال عفونت پس از لابیاپلاستی و انجام...

پریود بعد از جراحی لابیاپلاستی

پریود بعد از جراحی لابیاپلاستی

آیا پریود بر ریکاوری بعد از جراحی لابیاپلاستی تأثیر می گذارد؟ در حالی که جراحی لابیاپلاستی روش نسبتا رایج و ایمن است، طبیعی است که بیماران در مورد روند بهبودی سوالات و نگرانی هایی داشته باشند. یکی...

جوانسازی واژن

جوانسازی واژن

جوانسازی واژن تنها با یک درمان چند دقیقه ای و با کمترین درد و عوارض امکان پذیر است. بافت واژن، درست مانند پوست صورت، در طول زمان تغییر می کند. هنگامی که کلاژن از دست می رود، احساس شلی در این ناحیه...

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن یکی از جراحی هایی است که به منظور زیبا سازی اندام تناسلی بانوان انجام می شود. در واقع یکی از بخش هایی که بانوان به ظاهر آن توجه جدی دارند، واژن می باشد. ظاهر واژن بنا به دلایل...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۵ دیدگاه ها
  1. سلام خانم دکتر هزینه لابیاپلاستی با لیزر چقدره و اینکه لابیا پلاستی درد داره؟

    پاسخ
    • سلام
      هزینه جراحی لابیاپلاستی بسته به روش آن متفاوت می باشد. لذا قبل از معاینه و بررسی های لازم نمی توان هزینه دقیقی را مشخص نمود. انجام لابیاپلاستی به هر روشی با جراحی یا لیزر یک روش کاملا بدون درد است و فرد قبل از انجام آن از بی حسی موضعی یا بیهوشی استفاده می شود لذا فرد دردی را احساس نخواهد کرد.

      پاسخ
  2. سلام خانم دکتر من یه بار جراحی لابیاپلاستی انجام دادم ولی الان لابیاهام نامتقارن میتونم دوباره عمل کنم ؟

    پاسخ
  3. عالی

    پاسخ
  4. عالیه

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *