دکتر شبنم سالمی / ناباروری / بهترین متخصص نازایی در اهواز

بهترین متخصص نازایی در اهواز

داشتن فرزند یکی از نیازهای هر موجود زنده است و از گذشته تا به امروز یکی از اولویت های نوع بشر به شمار می آید. عدم توانایی در باروری می تواند مشکلاتی را برای افراد و خانواده به وجود آورد و چه بسا ممکن است کانون برخی خانواده ها به دلیل این مشکل برهم ریزد.

امرزوه با پیشرفت علم و تکنولوژی اینگونه مشکلات قابل درمان خواهد بود و جایی هیچگونه نگرانی نیست. با استفاده از روش های جدید درمان ناباروری، مادر شدن یک آرزوی قابل دسترس و شدنی است و می توان گفت مادر شدن غیر ممکن نیست.

میزان شیوع ناباروری در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. به طوری که می توان گفت ناباروری در مردان محدوده خاورمیانه به دلیل برخی از بیماری ها شیوع بالاتری دارد. در نهایت می توان گفت مشکلات ناباروری در یک دسته به ناباروری اولیه و ثانویه تقسیم بندی می گردد.

در صورتی که از مشکلات ناباروری رنج می برید و در انتخاب متخصص نازایی دچار تردید هستید، بهتر است ابتدا به ارزیابی و شناخت متخصص نازایی بپردازید سپس مراجعه نمایید. برای آشنایی با ویژگی های بهترین فوق تخصص نازایی با ما همراه باشید.

پزشک فوق تخصص نازایی کیست؟

متخصص نازایی و ناباروری یک متخصص زنان است که آموزش های تخصصی در زمینه سلامت دستگاه تناسلی و تولید مثل زنان را دارد و به درمان ناباروری و مشکلات پیچیده ناباروری می پردازد.

دکتر سالمی

خدمات فوق تخصص نازایی عبارت اند از:

درمان ناباروری

از جمله مهم ترین و موثر ترین خدماتی که یک فوق تخصص نازایی می تواند ازائه دهد درمان نازایی در زوج های جوان سات. بهتر است بدانید تعریفی در این باره وجود دارد که به طور کلی ناباروری را به شرایطی اطلاق می دهند که زوج های جوان بیش از دو سال به صورت منظم و بدون هیچ گونه روش جلوگیری از بارداری، موفق به فرزند آوری نشده اند. پس برای رفع این مشکل به فوق تخصص نازایی متبحر مراجعه می کنند با با کمک هر یک از روش های مذکور آن ها را درمان کند.

درمان ناباروری با روش آی وی اف

لقاح آزمایشگاهی (IVF) تکنیکی را توصیف می کند که در آن تخمک های زن و اسپرم مردان در آزمایشگاه خاصی به منظور ایجاد جنین (ها) ترکیب می شوند. بسته به تشخیص و سن زن، جنین یا جنین از طریق دهانه رحم به رحم زن منتقل می شود تا شانس بارداری افزایش یابد. اولین زایمان ناشی از IVF در سال ۱۹۷۸ در انگلستان بود. هنگامی که این فناوری برای اولین بار معرفی شد، IVF فقط به خانم هایی که لوله های فالوپ آنها مسدود شده بود توصیه می شد. در حال حاضر، میزان موفقیت IVF به طرز چشمگیری بهبود یافته است و IVF برای زوج های دگرجنس گرا و همجنسگرای مبتلا به ناباروری و حتی زنان مجردی که به دنبال والدین هستند استفاده می شود.

درمان ناباروری به روش آی یو ای

IUI یا تلقیح داخل رحمی، یک روش باروری نسبتاً ساده است. ممکن است با یا بدون داروهای باروری انجام شود. این روش خود شامل انتقال منی است که شسته شده و مستقیماً از طریق یک کاتتر نازک به رحم متمرکز شده است. IUI در زمان تخمک گذاری یا همراه با داروهای باروری انجام می شود تا احتمال بارداری به حداکثر برسد.

درمان ناباروری به روش میکروانجکشن

تزریق اسپرم داخل سیتوپلاسمی نوعی از لقاح آزمایشگاهی است که شامل تزریق مستقیم یک اسپرم به تخمک با استفاده از میکروسکوپ با وضوح بالا مجهز به دستگاه های ریزمحسوب کننده است.

این تکنیک تکثیر بسیار پیچیده زمانی استفاده می شود که تعداد اسپرم بسیار کم باشد یا هنگامی که اسپرم نتواند به تخمک نفوذ کند.

برای این روش ، تخمک های بیمار ، پس از کنترل تحریک تخمدان ، استخراج می شود تا متعاقباً یک اسپرم توسط تخمک تزریق شود.

پس از لقاح تخمها ، در محیطهای مخصوص رشد جنین داده می شود. این کشت جنین می تواند از ۳ تا ۵ روز طول بکشد.

در طول دوره کشت جنین، همین امر برای بررسی توسعه آن و تعیین بهترین کیفیت برای انتقال و یا سرمازدگی انجام می شود.

۳ یا ۵ روز جنین، یک یا دو جنین (با بهترین کیفیت) به رحم مادر منتقل می شود. برای این روش از یک کاتتر بسیار نازک که به صورت واژینال وارد رحم می شود ، جایی که جنین ها در نهایت تحت کنترل سونوگرافی قرار می گیرند ، استفاده می شود. این فرایند بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد. جنین های با کیفیت خوب باقی مانده باید به صورت انجماد نگهداری شوند.

تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم یک روش کمک باروری با نتایج عالی است. مرکز ما نرخ بالایی از بارداری را مطابق با استانداردهای بین المللی ارائه می دهد.

چه زمانی نیاز به مراجعه متخصص نازایی می باشد؟

عوامل متعددی می تواند موجب شود تا یک فرد به متخصص نازایی مراجعه نماید، اما در صورتی که یکسال از زندگی مشترک شما می گذرد و جلوگیری از بارداری را نداشته اید، در این زمان بهتر است به یک فوق تخصص نازایی مراجعه نمایید.

همچنین افرادی با شرایط خاص همچون موارد ذیل بهتر است قبل از تصمیم به بارداری با یک متخصص زنان و زایمان مشورت نمایند.

بیماری آندومتریوز

اندومتریوز بیماری است که در آن آندومتر (بافتی که داخل رحم یا رحم قرار دارد) خارج از رحم وجود دارد. آندومتریوز بیشتر در قسمت تحتانی شکم یا لگن رخ می دهد، اما می تواند در هر نقطه از بدن ظاهر شود. علائم اندومتریوز شامل درد زیر شکم، درد در دوران قاعدگی، درد هنگام مقاربت جنسی و مشکل در بارداری است. از سوی دیگر، برخی از زنان مبتلا به آندومتریوز ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند.

تقریباً ۱۰ درصد از زنان در سن باروری مبتلا به آندومتریوز هستند. با این حال، شیوع واقعی ناشناخته است زیرا تشخیص نیاز به لاپاراسکوپی (جراحی که در آن پزشک با دوربین از طریق ناف به شکم نگاه می کند) برای تجسم و بیوپسی ضایعات آندومتریوز دارد. اندومتریوز در ۱۲ تا ۳۲ درصد از خانم هایی که برای درد لگن جراحی می کنند و در ۵۰ درصد از خانم هایی که برای ناباروری تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، مشاهده می شود. اندومتریوز به ندرت در دختران قبل از شروع قاعدگی مشاهده می شود، اما در نیمی از دختران و نوجوانان جوان با درد لگن و پریودهای دردناک مشاهده می شود.

علت دقیق اندومتریوز ناشناخته است، اما نظریه های متعددی وجود دارد که چگونگی و علت بروز اندومتریوز را توضیح می دهد. قاعدگی برگشتی یکی از نظریه های رایج در مورد منشأ آن است که در آن خون و بافت رحم زن در طول دوره قاعدگی از طریق لوله های فالوپ به داخل حفره شکمی منتقل می شود. تقریباً همه زنان تا حدی دارای قاعدگی برگشتی هستند، اما فقط تعداد کمی از خانم ها به اندومتریوز مبتلا می شوند. این ممکن است به دلیل تفاوت در سیستم ایمنی زن باشد.

بیماری های التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (PID) یک اختلال عفونی و التهابی دستگاه تناسلی فوقانی زن از جمله رحم ، لوله های فالوپ و ساختارهای مجاور لگن است. عفونت و التهاب ممکن است به شکم، از جمله ساختارهای اطراف کبدی (سندرم فیتز-هیو-کرتیس) گسترش یابد. یک بیمار کلاسیک پرخطر، یک زن در دوران قاعدگی زیر ۲۵ سال است که دارای چندین شریک جنسی است، از روش های پیشگیری از بارداری استفاده نمی کند و در منطقه ای با شیوع بالای بیماری های مقاربتی (STD) زندگی می کند.

بیماری تیروئید

تیروئید یک غده کوچک پروانه ای شکل است که در جلوی گردن شما قرار دارد و به نای شما می پیچد. دو نیمه غده تیروئید در وسط توسط یک لایه نازک از بافت معروف به ایستموس به هم متصل می شوند. غده تیروئید از ید (که بیشتر از غذا جذب می شود) برای تولید هورمون هایی استفاده می کند که نحوه مصرف انرژی بدن را کنترل می کند. تقریباً همه اندام های بدن تحت تأثیر عملکرد غده تیروئید قرار می گیرند

غده هیپوفیز و هیپوتالاموس، ناحیه ای در قاعده مغز، میزان تولید و ترشح تیروئید توسط این تیروئید را کنترل می کنند. وظیفه اصلی غده تیروئید ترشح هورمونی به نام تیروکسین یا T4 است که به هورمونی به نام T3 تبدیل می شود. هر دوی این هورمون ها در جریان خون گردش می کنند و به تنظیم متابولیسم کمک می کنند. میزان تولید T4 توسط غده تیروئید توسط هورمونی که توسط غده هیپوفیز به نام TSH یا هورمون تحریک کننده تیروئید تولید می شود تعیین می شود. بسته به سطح T4 در بدن ، غده هیپوفیز یا بیشتر یا کمتر TSH تولید می کند تا تیروئید را وادار به تولید مقدار مناسب T4 کند.

بیماری تیروئید زمانی رخ می دهد که تیروئید به درستی عمل نکند، چه با ترشح بیش از حد هورمون T4 و چه با عدم ترشح کافی. سه اختلال اصلی تیروئید وجود دارد:

کم کاری تیروئید (کم کاری تیروئید)
پرکاری تیروئید (تیروئید پرکار)
سرطان تیروئید.

سایر موارد نیز عبارت اند از:

• بیماری های مزمن
  • عفونت های جنسی
  • افراد سیگاری
  • افرادی که داروهای استروئید و ضد افسردگی مصرف می کنند
  • افرادی که کاهش وزن و یا اضافه وزن دارند
  • نامنظمی در سیکل های قاعدگی
  • سابقه جراحی دستگاه تناسلی و روده ها

شایان ذکر است، در صورتی که به شرایطی همانند موارد ذکر شده دارید، بهتر است به منظور چکاپ های دوره ای هر شش ماه یکبار به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید و از اتلاف وقت بپرهیزید؛ زیرا هر چقدر درمان را به تعویق بیاندازید دوره بهبودی طولانی تر خواهد شد.

چه بیمارانی منجر به نازایی می شوند؟

در این ویدئو صحبت های خانم دکتر سالمی در این باره را می شنوید:

ویژگی های بهترین متخصص نازایی

داشتن علم و دانش از مهمترین ویژگی های یک پزشک به شمار می آید به منظور شناخت هرچه بهتر یک متخصص بهتر است به بررسی و ارزیابی او بپردازیم، اما آنچه ما را در انتخاب بهتر یاری می رساند آگاهی از ویژگی های یک متخصص نازایی می باشد. ما قصد داریم شما را با این ویژگی ها آشنا سازیم، با ادامه مطلب با ما همراه باشید…

ارزیابی اولیه و برقراری ارتباط

یکی از عواملی که سبب تمایز یک متخصص نازایی با دیگر متخصصین می شود نوع برقراری ارتباط و اهمیت دادن به بیمار یا به عبارتی بیمار محور بودن پزشک می باشد. به طور معمول اکثریت افراد تمایل دارند به پزشکی مراجعه نمایند که به صحبت های آن ها صبورانه گوش سپارد و به انتظارات بیمار اهمیت دهد.

تجربه و مهارت متخصص نازایی

از مهمترین ویژگی های یک متخصص نازایی تجربه و مهارت اوست، زیرا این معیار در نتیجه درمان بسیار موثر خواهد بود. جهت اطمینان و شناخت متخصص نازایی می توانید به ارزیابی سوابق او و نظرات بیماران بپردازید.

موقعیت جغرافیایی مطب متخصص نازایی

درمان ناباروی نسبتا یک پروسه زمان بر است و نیاز به مراجعه بیشتر خواهد بود . با وجود افزایش جمعیت و ترافیک های بین شهری اکثریت افراد سعی دارند به متخصص نازایی مراجعه نماید که دسترسی به مطب ایشان برای آن ها آسان تر باشد .

در دسترس بودن موقعیت جغرافیایی پزشک یکی از معیارهای مثبت به شمار می آید؛ اما لازم به ذکر است، تنها انتخاب یک متخصص نازایی به دلیل دسترسی بهتر یک انتخاب نادرست است و بهتر است در زمان انتخاب پزشک به تمامی ویژگی ها او دقت شود .

آشنایی با تکنیک های روز پزشکی

با پیشرفت های بسیار در تمامی زمینه ها به ویژه رشته پزشکی، روز به روز علم پزشکی در حال گسترش و تغییر و تحول است . آشنایی با تکنیک های روز پزشکی و بهره گیری از آن ها در درمان ناباروی و بیماری های زنان بسیار حائز اهمیت می باشد.

هزینه های درمان نازایی

هزینه های درمان نازایی با توجه به شرایط بیمار و روش های درمانی متفاوت خواهد بود اما می توان گفت هزینه های درمانی بر طبق تعرفه تعیین شده مشخص می گردد . به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های درمانی نازایی بهتر است به یک متخصص نازایی خوب در اهواز مراجعه نمایید .

مادرشدن غیر ممکن نیست هدف ما درمان مشکلات شما عزیزان توسط بهترین متخصصین زنان و نازایی می باشد. سعی کرده ایم در این مطلب شما را در انتخاب فوق تخصص نازایی یاری رسانیم، تا نتیجه قابل قبولی از درمان دریافت نمایید.

[کل: ۴ میانگین: ۴.۳]